אא

"המורשת שלנו הינה האמונה בצדקת הדרך, בסימון מטרות והסתערות עליהן בנחישות עד לכיבושן"

כך אמר יעקב אמסלם, הבעלים של אמסלם טורס, בהרמת הכוסית השנתית לרגל חג הפסח בנאומו בפני העובדים. עוד אמר אמסלם כי: "הארגון שלנו לא מפסיק לחשוב, לתכנן, להמציא את עצמו מחדש ולחפש דרכים כדי לבסס את היכולת שלנו"

יעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדור יעקב אמסלם: צילום: דניאל אביגדור

כמדי שנה, גם השנה נאספו עובדי חברת אמסלם טורס למפגש והרמת כוסית לרגל חג הפסח.

יעקב אמסלם, הבעלים של החברה, דיבר בפני העובדים ואמר: "אנחנו נמצאים באחת התקופות הסוערות שידענו. מאז מתקפת ה- 7 לאוקטובר 2023, לפני קצת למעלה מחצי שנה, כל סדר העולם השתנה. שלנו כאומה, כקהילה וכארגון. כאומה- האיומים על ישראל והאתגרים שלנו כעם, הם המשמעותיים ביותר שידענו והתמודדנו איתם מאז קום המדינה לפני 76 שנה. מה שקרה לנו בסוף השבוע שעבר במוצאי שבת, הוא עליית מדרגה עולמית, ואני אומר לכם, תזכרו, שה- 14.4.2024 הוא יום מכונן שיירשם בספרי העמים כאחד הימים המשמעותיים ביותר שהעולם הכיר."

אמסלם המשיך והוסיף: "מה שבעצם קרה זה שישראל הימרה על כל הקופה ואיפשרה לאיראן, כמי שנחשבה למעצמה של טילים, לתקוף אותנו ישירות וזאת ללא כל פעולת מנע התקפית מצידנו. מתקפה של יותר מ-300 טילים מסוגים שונים שנשלחים למדינה אחת בו זמנית, כדי להרוס אותה, זה אירוע שאף מדינה בעולם לא חוותה.

שתבינו, מתוך ה-300 טילים הללו, יותר מ-100 טילים שנשלחו הינם טילים בליסטיים, שחוצים את האטמוספירה, באורך של יותר מ-30 מטר, זה האורך של כל האולם שלנו פה, ובכל אחד מהם למעלה מחצי טון חומר נפץ.

אם חס וחלילה רק 10% מהטילים האלה היו מצליחים לפגוע במדינה שלנו, הנזק שהיה נגרם לנו הוא לפחות 7 לאוקטובר מספר 2, בוודאי ברמה של הביטחון העצמי של כל אחד מאיתנו, שחס וחלילה היה מגיע לשפל שאין כמותו."

אמסלם הדגיש ואמר: "אבל במה האמנו? האמנו שהעם שלנו, שלמעלה מ-25 שנה נכנס לפיתוח אסטרטגי של שכבות הגנה מטילים, בשיא התחכום והטכנולוגיה, ממערכות חץ דרך קלע דוד וגרסאות של כיפות ברזל להגנה על שמי המדינה הם אלה אשר ייצרו חסימת שמיים שבפועל הניבה הגנה מלאה של כמעט 0 נזק. הדיפה, חסימה ונעילת השמיים זו חיזקה לנו מאוד את הביטחון העצמי, נתנה לנו המון כח נפשי להמשיך ולהאמין בדרך שלנו, בזכות שלנו ובקיום שלנו פה במדינה הנפלאה של כולנו. מסיטואציה של מדינה חשופה שבעצם בהתערבות חיצונית כזאת מסיבית, אפשר היה בתיאוריה לחשוש שניתן היה להשמיד אותה, הפכנו למדינה היחידה המוגנת ביותר בעולם. וכן, אין עוד מדינה בעולם, שלמעשה יודעת להתמודד באופן המקצועי ביותר עם האיום הכל כך מזעזע הזה. כן, אין אף מדינה בעולם עם היכולת הזאת שלנו."

אמסלם עוד ציין כי: "מדברים על עלויות, אז כן, ההגנה הזאת עלתה סכומי עתק, מילארדים, אבל כמו בכלכלה החדשה מכפיל השווי הוא לפחות 100, יענו אם נניח שההגנה עלתה 2 מיליארד, אז השווי שלנו הוא 200 מיליארד, למה? כי אין היום מדינה בעולם שלא מסתכלת על ישראל ומבקשת להצטייד בטכנולוגיה הרב שכבתית הזאת שפותחה כאן בהתמדה ובשכל רב."

אמסלם המשיך וציין כי: "האירוע הזה, בערב החג הזה, מלמד סימבולית עד כמה אנחנו כעם, כקהילה וכארגון חייבים להיות גאים ביכולות שלנו, בחינוך שקיבלנו, ביכולת החשיבה שלנו, היצירה, התכנון, השקת פתרונות, על מנת להתמודד עם כל אירוע כדי להבטיח חיים שפויים המושתתים על שלום, אחווה, ביטחון, שקט ופריחה.

מאז ה- 7 לאוקטובר, עברנו כל כך הרבה, עם ישראל חטף אבדות רבות אשר פגעו בכל אחת ואחד מאיתנו והוסיפו צער גדול לכולנו. ההתמודדות עם העובדה שעדיין למעלה מ- 130 חטופים נמצאים בידי החמאס היא מציאות בלתי נתפסת שאסור לנו להסכים איתה וכדי לא להגדיל את האבדות שלנו, צריך להתפלל שאכן נגיע במהרה להסדר ושכלל החטופים והחטופות שלנו ישובו במהרה הביתה."

אמסלם בנאומו המרגש ציין את המשפחות שאיבדו יקירהן: "במעמד זה, אנחנו רוצים לשלוח חיבוק לכל היקרים שלנו ובני משפחותיהם על האובדן שפקד אותנו מאז אסון ה 7 לאוקטובר 2023: אנחנו מחבקים את שרית וקובי היקרים על נפילתו בקרב של דביר הגיבור, השם יקום דמו. את משפחתו של חבר שלנו אריה בלאו שחסר לנו מאוד. את עינת היקרה, על אובדן הוריה. את קרן היקרה, על אובדן אביה. את בטי ואילנה היקרות על אובדן אביהן. את ליאת היקרה על אובדן אימה. את עליזה היקרה על אורלי אחותה. את מיכל על אובדן אביה. את גיל ואילן על אובדן אימם. ואת כל משפחות ישראל אשר מבכות את אובדן יקיריהן."

כמו כן בירך אמסלם להחלמה את הפצועים: "וכמובן, אנחנו שולחים איחולי החלמה מהירה לכל פצועי המלחמה, בינהם ניר אחיה של מורן וגל בנה של אילנה."

עוד שיתף אמסלם בעצב האישי שלו שחווה בזמן המלחמה: "ועכשיו אני מבקש לשתף אתכם בחוויה האישית שלי באובדן של חבר שלי, אבא שלי, ממנו נפרדנו בתוך ההמולה של המלחמה בעזה, ב-25.11.2023. אתמול הוא שואל אותי "מה תעשו לקראת פסח השנה"? ו " הזמנת את הדודים שלך" ? אז כן, אבא, האחים שלך, הדודים שלנו, מולה ואברום יחד עם תמי ומיכל שהם חלק משמעותי מהעשייה ומהמורשת שלך איתנו. תודה לכם דודים יקרים שכיבדתם אותנו ובאתם לציין איתנו במעמד הזה את חג החירות.

אבא שלי נתן לנו את הזכות להעביר ממורשתו ואני מבקש להודות כאן גם לחיים חצב וגם למארי על ההשתדלות הגדולה באיסוף החומרים, בעריכה ובהפצה השבועית של מורשתו המלאה של אבא שלי אהרון, שכמובן נמצא איתנו פה ומחזק את כולנו.

נגיד בצניעות שחלק משמעותי מהמורשת שלנו הינו האמונה בצדקת הדרך, בסימון מטרות והסתערות עליהן בנחישות עד לכיבושן, הם חלק בלתי נפרד מהארגון שלנו שלא מפסיק לחשוב, לתכנן, להמציא את עצמו מחדש ולחפש דרכים כדי לבסס את היכולת שלנו לשתף הרבה משפחות, שלשמחתנו, במעמד הזה אפשר לחוש את העוצמה שבאה לידי ביטוי בשלל של כל כך הרבה פנים יפים ויפות שאנחנו רואים פה, כרגע איתנו."

אמסלם סיים את נאומו בתודה לעובדים על העשייה והתרומה שלהם וציין כי: "לחג המיוחד הזה הכנו 2 הגדות אישיות אשר יועברו לכל אחת ואחד מאיתנו. אחת המעוטרת לכבודו של אהרון היקר, האבא של כולנו, ואחת המעוטרת לכבודו של דביר הגיבור. ואלה הם חלק מהמורשת שלנו כולנו.

אנחנו שולחים מכאן איחולי בריאות שלמה ומהירה למשה עזר, לקובי טימסית, לאלכסנדרה ובר שיחזרו במהרה אלינו.

וכמובן, אנחנו מודים לכל אחת ואחד מכם על התרומה, העשייה, ההתמדה, הנחישות, האכפתיות, האחריות המוטלת על כולנו בכדי שנמשיך להוביל את הארגון שלנו בביטחון ובבטחה להצלחה למען כולנו."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמסלם תיירותיעקב אמסלם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: