אא

בשל התפרעויות אלימות: אזהרת מסע חמורה למדינה הקריבית

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה אזהרת מסע חמורה לפורט-או-פרינס, בירת האיטי, בשל התפרעויות אלימות של אסירים שברחו מהכלא: "חשש מירי מתמשך, פגיעה בנמל התעופה וחטיפת אזרחים"

האיטי (צילום: SHUTTERSTOCK) האיטי (צילום: SHUTTERSTOCK)

מאות אסירים הצליחו לברוח מבית הכלא בפורט-או-פרינס, בירת האיטי, ביום שישי האחרון (1.3.24). מדובר באסירים מסוכנים המשתייכים לכנופיות אלימות וחמושות המשליטים טרור על בירת המדינה הקריבית.

בעקבות המצב הבעייתי, פרסמה מחלקת המדינה של ארצות הברית אתמול (שבת) אזהרת מסע בדרגה 4 - החמורה ביותר הקיימת בארה"ב, שתכליתה "לא להגיע למדינה".

בפירוט אזהרת המסע נכתב באתר מחלקת המדינה של אה"ב כי "באזורים נרחבים בפורט-או-פרינס מורגשת אלימות של הכנופיות, כולל ירי אינטנסיבי ומתמשך, עימותים חמושים בין כנופיות לבין המשטרה וכוחות הביטחון".

עוד מוסיפים כי קיימת במקום הפרעה לתנועת כלי הרכב, פגיעה בתשתיות קריטיות  ויש חשש מפעילות נמל התעופה והנמל הימי הראשי של העיר. 

במחלקת המדינה מזהירים מפני חטיפה של אזרחים אמריקאים לצורכי כופר ומסבירים כי משפחות של תושבים מקומיים משלמות כבר כעת אלפי דולרים לשחרור של חטופים.

יצוין כי לא מדובר בתופעה חדשה וגם לא באזהרה שנשמעת לראשונה. כבר בחודש יולי השנה פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית אזהרת מסע כללית להאיטי, אך כעת היא חמורה יותר ומתמקדת בעיר הבירה.

במשרד החוץ הישראלי טרם עדכנו אזהרת מסע להאיטי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיטיאזהרת מסעארה"ב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: