אא

סערת ה"גולדן ויזה" ביוון: אלה הערים בהן הרף יעלה ל-800 אלף אירו

ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס אמר בפרלמנט כי הרף לקבלת "ויזת הזהב" המבוקשת יעלה להשקעה בסך 800 אלף אירו, אך רק "בערים גדולות ובאיים מסוימים" - ולראשונה נקט בשמותיהם

יוון (צילום: עמית קוטלר) יוון (צילום: עמית קוטלר)

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, נאם היום (שלישי 13.2.24) בפני הפרלמנט היווני, ואישר כי הרף לקבלת "ויזת זהב" ("Golden Visa") של המדינה, המעניקה זכויות תושבות לחמש שנים לאזרחים זרים המשקיעים בנדל"ן, יגדל "בערים גדולות ובאיים מסוימים".

הרף החדש, שיעמוד על 800 אלף אירו, יהיה בתוקף למרכזים עירוניים ואיים גדולים. מיצוטאקיס נקב לראשונה בשמות ספציפיים, ואלה תואמים כבר את הפרסומים והשמועות בתקשורת היוונית שנסערת מאוד מהידיעה: מרכז, צפון ודרום אטיקה ("אתונה רבתי"), סלוניקי, מיקונוס וסנטוריני. בכל אלה הרף יעלה ל-800 אלף אירו.

ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)ראש ממשלת יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

ראש ממשלת יוון הוסיף כי "הרף הנוכחי של 500 אלף אירו יישאר על כנו באזורים מסוימים ו-250 אלף באזורים אחרים, בהם אין בעיית דיור". בנוסף אמר כי הממשלה תבחן את תוכניות המשקיעים.

בשלוש השנים האחרונות, בניגוד לדברי המתנגדים לפרויקט "ויזת הזהב" היוונית, רק 7% מהנכסים שנרכשו היו תחת תוכנית זו. עם זאת, מדובר בהכנסה אסטרונומית של 2.6 מיליארד אירו בשלוש השנים האחרונות.

בהמשך לביקורות שנשמעו על השימוש בנדל"ן שנרכש, אמר מיצוטאקיס כי תוקם ועדה לבחינת פעילות השכרת הדירות לטווח קצר (Airbnb) והשפעתה על דיור לטווח ארוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ויזהויזותגולדן ויזהיווןראש ממשלת יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: