אא

חברת התעופה האירופית תשקול נוסעים לפני הטיסה

חברת Finnair תאסוף נתונים על המשקל הממוצע של הלקוחות, בעת היציאה משדה״ת של הלסינקי ותבקש מנוסעים להתנדב למדגם ולהישקל. החברה טוענת שמדובר בפיילוט אנונימי ל-3 חודשים בלבד: ״הנתונים, שנאספו, ישמשו לחישובי איזון״

צילום: Shutteerstock צילום: Shutteerstock

חדירה לפרטיות הנוסעים? חברת פינאייר (Finnair), תשקול נוסעים לפני טיסות של החברה מבירת פינלנד - הלסינקי.  

אחד הפרמטרים החשובים בטיסות הינו המשקל הכולל של הנוסעים והכבודה. חברות התעופה נדרשות בכל עת לשקלל את המשקל בכל טיסה, ראשית משיקולי בטיחות וכן בשל יצירת חוויית טיסה נוחה לכלל הנוסעים עדי ליצור איזון בטיסה.

בשל כך, פינאייר, חברת התעופה הלאומית של פינלנד, הודיעה כי תאסוף נתונים על משקל הנוסעים על ידי שקילת מתנדבים והכבודה האישית שלהם בשער היציאה לפני הטיסה.

בחברה טוענים כי השקילה היא וולונטרית ואנונימית, והנתונים ישמשו רק כדי לייעל את חישובי מאזן הבטיסות של Finnair. ״לכל מטוס יש משקל מרבי מוגדר כדי להבטיח המראה בטוחה, ולא ניתן לחרוג ממשקל זה. משקל המטוס כולל את משקל המטוס עצמו ומשקל הדלק, המטען והמטען הנשלחים, קייטרינג על הסיפון, מיכלי מים וכמובן נוסעים״, מסבירים בחברה ומוסיפים: ״בעוד שחברות התעופה יודעות את המשקל של כל ההיבטים האחרים, משקל הלקוחות והמטען הנייד שלהם מחושב לפי משקלים ממוצעים שאושרו על ידי רשות התעופה האזרחית. האפשרות החלופית היא שחברות תעופה ישתמשו במדידות משלהן ובאישור התוצאות שלהן על ידי הרשות, או להשתמש במשקלים סטנדרטיים שהוגדרו על ידי הרשות האירופית לבטיחות תעופה EASA. ״

מאז שנת 2018, Finnair השתמשה במשקלים ממוצעים שנקבעו על סמך המדידות שלה, אך לטענת החברה רשויות התעופה דורשות עדכון נתונים אלה כל חמש שנים. מכיוון שהמדידות הקודמות בוצעו ב-2017 וב-2018, החליטו כעת בחברה כי הגיע הזמן לאסוף נתונים מעודכנים.

פינאייר. צילום: Shutterstockפינאייר. צילום: Shutterstock

Satu Munnukka, ראש תחום תהליכי קרקע בחברת Finnair, אמר: "אנו משתמשים בנתוני השקילה עבור החישובים הממוצעים הנדרשים להפעלה בטוחה של טיסות, והנתונים שנאספו אינם מקושרים בשום צורה לנתונים האישיים של הלקוח". "אנו רושמים את המשקל הכולל ופרטי הרקע של הלקוח והמטען הנייד שלו, אך איננו מבקשים את השם או מספר ההזמנה, למשל. רק סוכן שירות הלקוחות שעובד בנקודת המדידה יכול לראות את המשקל הכולל, כך שכל אחד יכול להשתתף במחקר בראש שקט”. אמר Munnukka והוסיף: ״המשקלים הממוצעים המחושבים על סמך המדידות יימסרו ל-Traficom - סוכנות התחבורה והתקשורת הפינית - בין החודשים יולי לספטמבר 2024, ולאחר אישור המשקל, נשתמש בהם לחישובי איזון וטעינה במטוסים בין השנים 2025-2030. אזור השקילה ימוקם סביב מספר נבחר משערי היציאה של הטיסות שלנו בנמל התעופה של הלסינקי. התוכנית תכסה טיסות נבחרות באירופה בתוך אזור שנגן של נמל התעופה של הלסינקי ומספר טיסות ארוכות טווח שאינן שנגן. אנחנו שוקלים נוסעים מתנדבים יחד עם המטען הנייד שלהם. במדידה, איננו מבקשים נתונים אישיים, אך המשקל הכולל של הלקוח והמטען הנייד, גיל הלקוח, מינו ומעמד הנסיעה נרשמים במאגר. לא נאסף מידע שיאפשר לזהות את המשתתפים", הבטיח Munnukka.

בחברת פינאייר מציינים כי במדידות הקודמות לפני חמש שנים, מספר רב של מתנדבים רצו להשתתף בשקילה, ובחברה מאמינים כי גם כעת יהיו נוסעים רבים שיסכימו להשתתף במדגם, לדבריהם לצורך חישובי איזון.

המהלך של פינאייר גרר ביקורות לא מעטות בטענה של חדירה לפרטיות הנוסעים וכעת יהיה מעניין לראות האם באמת המהלך הינו לשלושה חודשים בלבד וכיצד ישפיע על נוסעי החברה.

פינאייר אינה החברה היחידה שהחלה לשקול נוסעים גם חברות קוריאן אייר ואייר ניו זילנד ערכו פיילוט לשקילת נוסעים בעבר לטענתן בשל הצורך ליצור איזון במטוס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פינאייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: